Od poniedziałku, 28 października, do odwołania wstrzymany został ruch od pętli w Gołonogu do huty „Katowice” w Dąbrowie Górniczej. Zmiany mają związek z modernizacją torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka.

Zakończyła się modernizacja drugiego toru na odcinku między rondem Budowniczych Huty Katowice a pętlą Gołonóg w Dąbrowie Górniczej. Od strony ronda Budowniczych Huty Katowice do skrzyżowania ul. Kasprzaka z ul. Młodych oba tory są już ułożone, a torowisko częściowo podbite.

W związku z trwającymi pracami, od 26 października w Dąbrowie Górniczej inaczej kursują tramwaje. To jednak nie koniec zmian. Po weekendzie tramwaje kursują po skróconej trasie. Od poniedziałku, w związku z całkowitym wyłączeniem ruchu tramwajowego na czas remontu na odcinku Gołonóg Podstacja – Tworzeń Huta Katowice w Dąbrowie Górniczej, zmianie ulegają rozkłady jazdy linii tramwajowych nr 21 i 22. Jednocześnie uruchomiona zostaje zastępcza linia autobusowa, oznaczona jako T-21.

Linia nr 21 pojedzie na trasie: Sosnowiec Milowice pętla – Dąbrowa Górnicza Gołonóg Podstacja pętla wraz z korektami godzin odjazdów oraz obsady taborowej, a linia nr 22: Będzin Osiedle Zamkowe pętla – Dąbrowa Górnicza Gołonóg Podstacja pętla wraz z korektami godzin odjazdów oraz obsady taborowej.

Dodatkowo, na trasie: Dąbrowa Górnicza Gołonóg Kasprzaka – Tworzeń Huta Katowice uruchomiona zostanie przez Zarząd Transportu Metropolitalnego autobusowa komunikacja zastępcza T-21.

Torowisko tramwajowe wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej przechodzi pierwszą w swojej 40-letniej historii kompleksową modernizację. Inwestycję zleconą przez Tramwaje Śląskie, wartą prawie 63 mln zł, realizuje Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych Tor-Krak.

Zadanie obejmuje przebudowę infrastruktury tramwajowej od skrzyżowania z ul. Piłsudskiego do skrzyżowania z ul. Zaplecze, wraz z częścią pętli Gołonóg. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy wynosi ok. 5.800 metrów toru pojedynczego, a długość modernizowanego odcinka linii dwutorowej to ok. 2,8 km.

Na inwestycję składa się m.in. wymiana nawierzchni torowej, wymiana podbudowy torowiska, montaż 6 zwrotnic, montaż słupów i sieci trakcyjnej, przebudowa peronów przystankowych, wykonanie przejazdów torowo-drogowych oraz przejść dla pieszych. Prace ruszyły w marcu, powinny zakończyć się w drugiej połowie przyszłego roku.