W piątek, 26 czerwca, rozpoczął się kolejny etap prac związanych z przebudową drogi i tunelu tramwajowego w ciągu ulicy 3 Maja w Sosnowcu. Prace wchodzą w decydującą fazę.

Trwają prace naprawcze na ulicy 3 Maja w Sosnowcu, w rejonie tunelu tramwajowego prowadzącego do Zagórza. Wykonawca musi rozkopać kolejny fragment drogi. Z tego względu przez najbliższe kilka tygodniu będzie obowiązywał objazd.

Kierowcy jadący od centrum Sosnowca w kierunku DK94 oraz sklepów wielkopowierzchniowych, będą musieli po przejechaniu pod wiaduktem wzdłuż al. Blachnickiego przejechać przez tory tramwajowe na przeciwległy pas ruchu, a następnie po około 500 metrach wrócić na swój pas.

– Bardziej skomplikowany jest objazd dla kierowców, którzy dotychczas zjeżdżali z al. Blachnickiego na 3 Maja w kierunku DK94. Przez co najmniej miesiąc nie będzie takiej możliwości. Aby dostać się na ulicę 3 Maja z al. Blachnickiego należy zjechać na ul. 3 Maja w kierunku centrum Sosnowca, a następnie zawrócić na rondach w rejonie Górki Środulskiej lub na wiadukcie na ul. Narutowicza/Staszica – wyjaśniają przedstawiciele Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Utrudnienia na 3 Maja - fot. UM Sosnowiec
Utrudnienia na 3 Maja – fot. UM Sosnowiec

Trwająca przebudowa dotyczy fragmentu ulicy, który nie był objęty pracami prowadzonymi w ramach budowy bus pasa i modernizacji jezdni.

Oprócz rozwiązania problemu zapadliska, w ramach umowy zostanie ułożony nowy asfalt na odcinku od zakończenia przebudowy ulicy 3 Maja w rejonie wiaduktu w ciągu ulicy Prusa i alei Blachnickiego, aż do wiaduktu nad ulicą Zuzanny. Nowa nawierzchnia pojawi się na całej szerokości drogi, nawet tam, gdzie jezdnia ma trzy pasy – wyjaśnia Grzegorz Barczyk z Miejskiego Zakładu Usług Komunalnych.

Kosztująca 3,3 mln zł inwestycja będzie wykonana w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Prace powinny zakończyć się do końca września 2020 roku.

Skomentuj przez Facebook

7 KOMENTARZE

  1. 15-tka: mega inwestycja, przy której leci publiczna kasa w prywatne łapy i urzędnicze – tramwaj najmniej potrzebny i najmniej oblegany.

    • Zgadzam się! Cały teren gdzie ma być przedłużona piętnastka, powinien zostać zabetonowany! Calutki! I zrobić tam parking na 10 tysięcy samochodów

  2. Niemały remont drogi i tunelu 3 razy tańszy niż remont kawałka ulicy Ostrogórskiej razem z chodnikiem. Coś tu się nie zgadza, tylko gdzie?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here