Górnośląska spółka tramwajowa rozpisała przetarg na zaprojektowanie przebudowy torowiska tramwajowego w Dąbrowie Górniczej, ale też związaną z tym budowę dróg rowerowych i przebudowę układu drogowego.

Dąbrowa Górnicza wspólnie z Tramwajami Śląskimi ogłosiły przetarg na projekt przebudowy całej linii tramwajowej biegnącej przez miasto od ulicy Kasprzaka do granicy z Będzinem, a także projekty związane z „zieloną mobilnością”.

– Planowane zmiany pozwolą uczynić z tramwaju główny środek komunikacji publicznej na tym odcinku i wyeliminować trwający od 40 lat wyścig tramwaju z autobusem – podkreśla Marcin Bazylak, zastępca prezydenta Dąbrowy Górniczej.

Inwestycja zakłada budowę dróg rowerowych i przebudowę infrastruktury drogowej w ciągu ulic: Sobieskiego, Królowej Jadwigi, Piłsudskiego. Oznacza to łącznie 2,2 km podwójnego toru, od przejazdu torowo-drogowego do Powiatowego Urzędu Pracy wraz z nim do zmodernizowanego fragmentu torowiska w obrębie ronda w Alei Róż.

Natomiast droga rowerowa powinna być dwukierunkowa o szerokości minimum 3 metrów, z dopuszczaniem miejscowych zawężeń, zlokalizowaną po jednej stronie drogi. Droga rowerowa powinna być trwale oddzielona od chodnika, np. pasem zieleni.

Całość wpisuję się w koncepcję zielonej mobilności oraz ma być częścią centrów przesiadkowych zlokalizowanych w rejonie dworca PKP Centrum. Swoje oferty składać można do 13 grudnia.