Będzie sprawniejsza obsługa pociągów na stacji Sosnowiec Dańdówka. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na rewitalizację stacji.

Będą zmiany na stacji Sosnowiec Dańdówka. W stacji zostaną wymienione tory, przebudowane urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz sieć trakcyjna. – 17 rozjazdów zostanie wyposażonych w system elektrycznego ogrzewania i w zimie nie będzie problemów ze sprawnym przejazdem składów. O bezpieczeństwo zadbają dyżurni ruchu w nowoczesnej nastawni. Projekt przewiduje też przebudowę nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej oraz na posterunku odgałęźnym Kozioł wraz z urządzeniami sterowania ruchem kolejowym – przekazała Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na rewitalizację linii nr 171 w stacji Sosnowiec Dańdówka wraz z przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na posterunku odgałęźnym Kozioł (między Dąbrową Górniczą Wschodnią a Towarową) oraz w stacji Dąbrowa Górnicza Wschodnia przebudowane będą nastawnie.

Linia 171 jest linią towarową łączącą Dąbrowę Górniczą Towarową z posterunkiem Panewnik (między Katowicami Muchowiec a Rudą Kochłowicami). Jej rewitalizacja usprawni wywóz towarów z Górnego Śląska w głąb kraju i do portów. Dzięki nowym torom, rozjazdom, sieci trakcyjnej i urządzeniom sterowania ruchem kolejowym, pociągi pojadą szybciej. Prędkość na stacji wzrośnie do 80 km/h – zwiększy się przepustowość linii, którą pojedzie więcej pociągów.

Inwestycja jest częścią projektu pn. „Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami” i odbywa się w systemie „projektuj i buduj”. Jej wartość to ponad 61 mln złotych. Inwestycja zaplanowana jest na lata 2019-2021.

Skomentuj przez Facebook

10 KOMENTARZE

    • Schetyna nie będzie zadowolony, pewnie po obietnicy likwidacji IPN, CBA i węgla, teraz pewnie obiecał likwidację kolei!

  1. A co z zwiększeniem przepustowości pociągów na odcinku Katowice – Będzin. Były plany dodatkowych torów usprawniających ruch, dodatkowe przystanki na tym odcinku i co? jak zwykle nic: szumne i dumne zapowiedzi umierające po cichu śmiercią naturalną…

    • Jak dla mnie, to podobnie ma się sprawa z torami na lotnisko do Pyrzowic. Od 10 lat ciągnie się przerzucanie koncepcjami i zero efektów. Czysty niedasizm.

    • Też o tym słyszałem. Miały być nowe przystanki w centrum Katowic w pobliżu Granicznej, nad stawem Morawa w Szopienicach i w Sosnowcu na Środuli. Torów miało być pięć, dwa dla pociągów pośpiesznych, dwa dla składów podmiejskich i jeden wahadłowy dla towarowych tak, aby pociągi mogły swobodnie się mijać. Potem czytałem, że projekt został wpisany na jakąś listę rezerwową czy coś takiego, bo są ważniejsze inwestycje. Nie wiem co może być ważniejszego od kolei w konurbacji. Bez tego remontu nie da się zwiększyć liczby pociągów na trasie Gliwice-Częstochowa, a to chyba najbardziej oblegana linia kolejowa w województwie.

  2. No niestety, po takiej pisowskiej bezczelności Schetyna zapowie likwidację kolei. PiS ma też czelność co roku przelewać na konta sosnowiczan 70 milionów w ramach pomocy rodzinie 500+ a te bezczelne rodziny wydajæ te pieniædze w sosnowieckich sklepach, a 36 % podatku dochodowego z tych sklepów zasila budżet Sosnowca. Schetyna nie daruję tego Chęcińskiemu!

  3. Gdyby tak przesunąć peron w rejon ul. Kujawskiej zapewne sporo osób pracujących w największej strefie przemysłowej przy S1 w Sosnowcu wybrałoby dojazd koleją zamiast samochodu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here