Woda od lat inspiruje reżyserów i scenarzystów filmowych. Teraz zainspiruje także uczniów dąbrowskich szkół podstawowych i gimnazjów.

Z okazji Światowego Dnia Wody Dąbrowskie Wodociągi zorganizowały konkurs filmowy dla uczniów pt. „Piję wodę z kranu”. Co trzeba zrobić, żeby wziąć w nim udział? Wystarczy nakręcić i zmontować ciekawy film pt. „Piję wodę z kranu”, w którym główną rolę zagra… woda.

– Woda towarzyszy każdemu z nas w różnej postaci i przez całe życie. Jako Dąbrowskie Wodociągi z dumą możemy powiedzieć, że dbamy o wodę, dostarczając ją dąbrowianom w postaci zdatnej do picia prosto z kranu. Efekty konkursów fotograficznych, które organizowaliśmy w ubiegłych latach, zmotywowały nas tym razem do pójścia krok dalej i ogłoszenia konkursu filmowego. Być może dzięki temu objawi się w Dąbrowie Górniczej reżyserski czy aktorski talent – mówi Andrzej Malinowski, prezes Dąbrowskich Wodociągów.

Kto będzie oceniał młodych twórców? Mieczysław Herba – operator telewizyjny, reżyser, scenarzysta i fotograf, podróżnik i poeta. Autor zdjęć do wielu filmów dokumentalnych, reportaży telewizyjnych oraz seriali, takich jak „Cztery Kąty Anioł Piąty”, który wspólnie z Jerzym Stuhrem napisał scenariusz do filmu fabularnego „Pogoda na jutro”. Krzysztof Kusz – operator w Telewizji Polsat, uczestnik nagradzanych projektów filmowych, takich jak „Sukno” czy „Cofnąć czas na Karskiego”.

Prace można nadsyłać do 10 marca. Filmy zostaną poddane ocenie w dwóch kategoriach: najlepszy film według jury oraz najlepszy film według internautów.
Głosować na najlepszy film może każdy zarejestrowany użytkownik strony www.konkursfilmowy2017.dabrowskie-wodociagi.pl

Klasa, która nakręci najlepszy film, zostanie nagrodzona wycieczką do Centrum Wiedzy o Wodzie Hydropolis we Wrocławiu, natomiast zdobywcy drugiego miejsca pojadą do Planetarium Śląskiego w Chorzowie.

Skomentuj przez Facebook

1 KOMENTARZ

  1. Uważam że konkurs na film, dla klas to strzał w kolano dla wodociągów. Podejrzewam że orgganizacja liczyła na to że w wyniku tych magań dostaną reklamówkę/spot… Ale z tego co widzę, to nagroda dla klasy zwycięskiej – jako wycieczka… nie zachęciła żadnego liceum. A niestety dzieci z podstawówki nie przygotują spotu, którym wodociągi mogłyby się pochwalić. Wydaje mi się że konkursy na zdjęcia miały lepszy zasięg. Wystawy w Pogorii, u UM.. i tak dalej – docierały do potem wiekszej liczby odbiorców, wieksza liczba odbiorców wiedziała ze wodociągi dbają, starają się..
    Marketingowo tak jak mowie, wydaje się to być strzał w kolano 😛

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here