Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 2 im. M. Konopnickiej w Czeladzi w nowym roku szkolnym mogą jeść posiłki w nowej stołówce. Wszystko za sprawą programu „Extra Szkolna Stołówka”.

Program „Extra Szkolna Stołówka”, zainicjowany przez markę Delma, dobiegł końca 31 maja 2017 roku. W wyniku konkursu, który towarzyszył programowi, pięć szkół wygrało remont szkolnej stołówki o wartości 30 tysięcy złotych. Jedną z nich jest Szkoła Podstawowa nr 2 im. M. Konopnickiej w Czeladzi. Dzięki temu w nowym roku szkolnym jej uczniowie mogą jeść posiłki w estetycznym i funkcjonalnym wnętrzu. – Jest kolorowo, energetycznie i bardzo wygodnie – chwalą uczniowie.

Do programu „Extra Szkolna Stołówka” przystąpiły 544 szkoły. Głosowanie na zarejestrowane placówki zakończyło się 31 maja. Zgodnie z założeniami konkursu nagroda główna, czyli remont stołówki o wartości 30 tys. zł oraz warsztaty gospodarowania żywnością prowadzone przez Federację Polskich Banków Żywności, została przyznana czterem szkołom, które otrzymały największą liczbę głosów oraz dodatkowo piątej szkole wybranej przez jury.

Nowa stołówka w czeladzkiej szkole – fot. mat. pras.
Nowa stołówka w czeladzkiej szkole – fot. mat. pras.

Szkoła Podstawowa nr 2 im. M. Konopnickiej w Czeladzi zajęła w konkursie trzecie miejsce. – Jesteśmy niezmiernie zadowoleni, że to właśnie nasza szkoła znalazła się w ścisłej czołówce programu „Extra Szkolna Stołówka”. Chętnie włączamy się w różne projekty i konkursy, które poprawiają wygląd naszej szkoły. Remont zakończony i od września uczniowie spożywają posiłki w miejscu pięknym i bezpiecznym. Obserwujemy ich radość i zmianę w zachowaniu podczas posiłków. Nowocześnie, stylowo i ze smakiem – słuchamy pochlebnych komentarzy rodziców i osób oglądających naszą stołówkę. Stała się ona kolejną wizytówką naszej szkoły – mówi Ewa Kret, nauczyciel ze Szkoły Podstawowej nr 2 w Czeladzi.

Program „Extra Szkolna Stołówka” ma na celu edukację w zakresie właściwego gospodarowania żywnością oraz polepszenie warunków, w jakich dzieci w szkołach spożywają posiłki. Inicjatorem programu jest marka Delma, a partnerem społecznym – Federacja Polskich Banków Żywności.