Jeszcze w maju tego roku mają rozpocząć się prace związane z budową nowoczesnych przejść pod torami, które prowadzić będą na perony w Ząbkowicach.

Jak pisaliśmy w lutym, PKP SA, PKP PLK oraz Gmina Dąbrowa Górnicza podpisały porozumienie dotyczące współpracy przy rewitalizacji dworców kolejowych oraz zagospodarowania terenów przyległych.

Zgodnie z planami miasta i spółek kolejowych obiekty mają szanse stać się częścią nowoczesnych węzłów komunikacyjnych. Planowane inwestycje umożliwią stworzenie w przyszłości centrów przesiadkowych przy dworcu kolejowym w śródmieściu Dąbrowy Górniczej i Gołonogu.

To jednak nie koniec zmian. PKP PLK zdecydowało o rozbiórce kładki nad torami w Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. Zamiast tego wkrótce w miejscu tym powstanie tunel czyli bezpieczne i nowoczesne przejście pod torami prowadzące na perony.

– Kolejne wspólne przedsięwzięcie miasta i kolei nabiera realnych kształtów – mówi Zbigniew Podraza, prezydent Dąbrowy Górniczej. – Jeśli nic nie pokrzyżuje planów kolejarzy, to prace mogą się rozpocząć jeszcze w maju tego roku – dodaje.

Przejście ma posiadać specjalny podjazd, który umożliwi swobodne poruszanie się osobom niepełnosprawnym, które do tej pory musiały korzystać z pomocy pracownika dworca.

Ponadto w bliskiej okolicy stacji pojawić się mają parkingi oraz bezpieczne przejścia dla pieszych i rowerzystów. Na rozwiązaniu tym zyskają przede wszystkim mieszkańcy miasta, którzy w łatwy sposób będą mogli przesiąść się z pociągu w inny środek transportu.

To jednak nie koniec zmian, jakie czekają na podróżnych w mieście. – Jest też bardzo duża szansa, że podobne przejście może powstać w przyszłym roku w Strzemieszycach – mówi Podraza.

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. Przejście podziemne w Ząbkowicach ma być bardziej bezpieczne niż kładka? Raczej bezpieczeństwo zmniejszy się i to znacznie, bo raczej mało kto będzie ryzykował wchodzenie do tunelu, tylko ludzie będą przechodzili po torach.

  2. Dworce w Ząbkowicach. Gołonogu i Dąbrowie to perły architektury. Zarówno kolej jak i miasto ciąży aby te perły ocalić.Bo zabytków nam nie przybędzie. A te które pozostały można jeszcze uratować i dać im nowy żywot. Tak już uczyniono w innych miastach.

  3. Myślałem że rozwiążą to bardziej uniwersalnie. Wjazd dla rowerów i wózków i pierwszych prostopadły bez dodatkowych udziwnień i skrętów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here