Do końca grudnia przebudowane zostanie skrzyżowanie ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej w Sosnowcu. W poniedziałek, 5 sierpnia, podpisano umowę z wykonawcą.

Rondo zamiast tradycyjnego skrzyżowania, to największe zmiany w rozpoczynającej się za kilka dni przebudowie skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej. To będzie ekspresowa inwestycja, ponieważ wykonawca – firma Berger Bau – ma czas tylko do grudnia 2019 roku.

Ulica Ostrogórska to główna arteria, którą wybierają kierowcy poruszający się pomiędzy Sosnowcem a Mysłowicami oraz osiedlem Naftowa. – W godzinach szczytu przejeżdża tędy ponad 1100 samochodów na godzinę. Obecna sygnalizacja świetlna oraz układ drogi sprawiają, że coraz trudniej tędy przejechać. Teraz w miejsce skrzyżowania w kształcie litery „T”, pojawi się rondo z trzema wlotami – wyjaśnia Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Podpisanie umowy na przebudowę skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej – fot. Paweł Leśniak/UM Sosnowiec
Podpisanie umowy na przebudowę skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej – fot. Paweł Leśniak/UM Sosnowiec

Skorzystają też rowerzyści

Oprócz samego skrzyżowania przebudową objęty zostanie blisko 400-metrowy odcinek ulicy Ostrogórskiej – kilkadziesiąt metrów przed rondem i cały odcinek do przejazdu kolejowego. Poprawi się również bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów, ponieważ przejścia i przejazdy dla rowerów będą dodatkowo oświetlone i wyposażone w tzw. azyle, które uspokoją ruch samochodowy.

W ramach przebudowy wybudowany zostanie fragment drogi rowerowej, która połączy Bulwar Czarnej Przemszy z ulicą Jagiellońską. – Z kolei w rejonie ogródków działkowych powstanie kilkadziesiąt miejsc parkingowych, aby działkowcy mogli bezpiecznie zostawić swoje samochody. Kilka kolejnych miejsc postojowych przybędzie po drugiej stronie ulicy. Nowością będzie również zatoczka do kontroli drogowych, która powstanie na wniosek policji – dodaje Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta miasta odpowiedzialny m.in. za miejskie inwestycje.

Przebudowana zostanie również sieć urządzeń infrastruktury technicznej kolidującej z planowanym przedsięwzięciem: sieci kanalizacji deszczowej, elektrycznych, teletechnicznych, wodociągowej, gazowej oraz oświetlenia ulicznego.

Cała inwestycja, na którą wykonawca firma Berger Bau udzieli 7-letniej gwarancji, jest warta 5,4 mln zł. Miasto otrzymało 2,4 mln zł dofinansowania z rezerwy subwencji ogólnej Ministra Finansów.

Rusza przebudowa skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej – fot. UM Sosnowiec
Rusza przebudowa skrzyżowania ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej – fot. UM Sosnowiec

Będą utrudnienia w ruchu!

Ze względu na tempo prac, skrzyżowanie ulic Ostrogórskiej i Jagiellońskiej będzie całkowicie wyłączone z użytkowania, a ruch samochodowy będzie poprowadzony objazdem, głownie z wykorzystaniem ulicy Naftowej. – Planujemy zamknięcie skrzyżowania 19 sierpnia, wcześniej cały teren zostanie odpowiednio oznakowany. Czasu jest niewiele, ale o termin realizacji jestem spokojny – podkreśla Michał Sarańczak, dyrektor oddziału firmy Berger Bau w Chrzanowie.

W kolejnych latach planowane są dwa dalsze etapy przebudowy ulicy Ostrogórskiej: od przejazdu kolejowego do granicy z Mysłowicami (etap II) i od nowego ronda do ronda Zagłębia Dąbrowskiego (etap III).

Skomentuj przez Facebook

2 KOMENTARZE

  1. Bez sensu… od ronda „Gierka” do torów kolejowych powinna być dwupasmowa aleja z pasem zieleni pośrodku, do tego z każdej strony pod kątem miejsca parkingowe na całej długości. Jeśli nie ma kasy to 2 pas powinien być BUSPAS. Pas zieleni tak szeroki by wybudować w przyszłości tramwaj łączący Sosnowiec Mysłowicami. Dwupasu nie da się zrobić do Mysłowic bo tunelu kolejowego nikt nie zrobi.
    Ostrogórska powinna być jak 3 Maja czy 11 Listopada. Dwa duże turbinowe ronda. Na całej długości przejścia dla pieszych wyniesionymi pasami (nie tak jak Gwiezdna) ruch byłby płynny, busy by szybko jechały, byłoby gdzie zaparkować. Ta PROTEZA jest bez sensu. Dzięki takiej drodze, zainteresowanie gruntem po farmacji byłoby większe, a tak to nic z tego nie będzie. Nie chcemy miasta blaszanych hal produkcyjnych i handlowych. W [przyszłości można by zrobić łącznik Przyjaciół Żołnierza – Ostrogórska/Jagielońska połączyłoby to dwie strony miasta i odciążyło 1 Maja od ronda do ronda. Patrzycie na ten ruch i na mapy i nic. A co do Mikołajczyka to do skrzyżowania z Przyjaciół Żołnierza też dwupas z pasem zieleni i rondo. Piękny kwartał miasta by powstał, atrakcyjność gruntów by wzrosła oraz przepływ samochodów. Tak wiem, kasa, grunty… ile lat czekamy na węzeł drogi donikąd z S1? Można by zrobić też węzeł do 3,5t na Klimontowie ale po co…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here