W najbliższy weekend rozpoczną się prace modernizacyjne torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej. Przez dwa dni nie pojadą tamtędy tramwaje, które wrócą na trasę od poniedziałku, kursując w systemie mijankowym.

Jak już pisaliśmy, przebudowę torowiska wzdłuż ulicy Kasprzaka Tramwaje Śląskie zleciły za prawie 63 mln zł krakowskiemu Przedsiębiorstwu Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK. Umowa została podpisana w styczniu i od tamtego momentu wykonawca ma 15 miesięcy na realizację zadania.

Prace wzdłuż ulicy Kasprzaka rozpoczną się już w ten weekend i będą prowadzone etapami. – Prace prowadzone będą od samego początku jednocześnie na dwóch zakresach. Pierwszy obejmie odcinek od ronda Budowniczych Huty Katowice do okolic skrzyżowania z ul. Młodych, a drugi od przystanku Gołonóg Laski do przejazdu drogowotorowego przez ul. Kasprzaka w Tworzniu. Pozostałe odcinki będą realizowane w drugim i trzecim etapie prac – mówi Andrzej Zowada, rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.

Torowisko na ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej - fot. UM Dąbrowa Górnicza
Torowisko na ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej – fot. UM Dąbrowa Górnicza

Na czas weekendowych prac (od godz. 6.00 w sobotę 9 marca do godz. 4.00 w poniedziałek 11 marca) zmieni się organizacja ruchu tramwajowego.

Tramwaje linii nr 21 będą kursować w relacji: Będzin Cmentarz Komunalny – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy, a tramwaj linii nr 22 będą kursować w relacji: Czeladź pętla – Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy.

Kursowanie linii nr 42 zostanie zawieszone i uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza oznaczona jako T-21. Będzie ona kursować na trasie Dąbrowa Górnicza Urząd Pracy – Tworzeń Huta Katowice. – Linia T-21 będzie obsługiwać przystanki autobusowe lub tymczasowe na wysokości tych tramwajowych – wyjaśnia Zowada.

Od poniedziałku (11 marca), tramwaje wrócą na swoje stałe trasy, jednak wzdłuż ul. Kasprzaka będą kursować na dwóch fragmentach, w systemie mijankowym, po jednym torze. W miejscach wyłączonych z ruchu tramwajowego wykonawca przystąpi do prac przy demontażu torowiska.

Jak wylicza Andrzej Zowada, zakres inwestycji obejmuje m.in. wymianę podbudowy torowiska, budowę odwodnienia torowiska, przebudowę i zabezpieczenie sieci uzbrojenia podziemnego, przebudowę sieci trakcyjnej, ułożenie nowej nawierzchni torowej oraz przebudowę peronów przystankowych.

Skomentuj przez Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here