Trwają prace projektowe związane z budową centr przesiadkowych i dróg rowerowych w Czeladzi, które mają rozładować korki oraz ułatwić przejazd komunikacją miejską mieszkańcom.

Centrum przesiadkowe usytuowane będzie w obrębie obecnej pętli tramwajowej u zbiegu ulic Szpitalnej i Kombatantów. Celem przedsięwzięcia jest budowa węzła zintegrowanego A-T-R (Autobus – Tramwaj – Rower) w ścisłym centrum Czeladzi.

Ponadto planowane są prace związane z budową węzła przesiadkowego A – R (Autobus – Rower) w rejonie ulic Katowicka – Dehnelów – Reymonta oraz węzła przesiadkowego A-R (Autobus – Rower) w rejonie ul. Nowopogońskiej.

Jest to chyba jedyna inwestycja miejska, która spełniłaby w 100% oczekiwania mieszkańców co do tego przystanku. Jest to jedna z najważniejszych inwestycji – mówi pan Tomek, mieszkaniec miasta.

Inwestycja zakłada również budowę dróg rowerowych towarzyszących i łączących węzły przesiadkowe oraz realizację dróg rowerowych w mieście poprzez oznakowanie dla rowerzystów, wydzielenie stref dla ruchu rowerowego, organizację punktów typu Bike&Ride, doposażenie przystanków komunikacji oraz najczęściej odwiedzanych miejsc użyteczności publicznej i centrów osiedlowych w wiaty rowerowe, stojaki, zabezpieczenia, a także elektroniczne mapy.

W przedstawionej w piątek przez burmistrza miasta koncepcji, wynika, że w obrębie centrum znajdą się przystanki – autobusowy i tramwajowy, wypożyczalnia i stacja dokująca dla rowerów, parkingi samochodowe i postój taksówek. Znajdzie się tam także pawilon, poczekalnia lub tylko zadaszenia dla czekających na swój środek lokomocji.

– Najprawdopodobniej powstanie tego centrum wiązać się będzie także z budową ronda na ul. Szpitalnej – mówi Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi. – Projekt ma być gotowy do końca sierpnia i jest niezbędny do złożenia wniosku o środki europejskie, które mam nadzieję na jego realizację otrzymamy – dodaje.

Przy okazji mieszkańcy zauważają, że podczas realizacji projektu warto rozważyć również lepsze skomunikowanie Czeladzi z miastami ościennymi.

Skomentuj przez Facebook

2 KOMENTARZE

  1. Nie wiem co oni widzą w tych centrach przesiadkowych. Jak wybieram się gdzieś rowerem to nie korzystam z komunikacji miejskiej. Mało kto wozi rower autobusem, bo czasami zwyczajnie nie ma go gdzie wcisnąć. Bzdura to jest jakaś, najpierw zbudujcie WYSOKIEJ JAKOŚCI drogi dla rowerów, a potem martwcie się takimi szczegółami jak centra przesiadkowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here