Sosnowiec, Tramwaje Śląskie oraz Sosnowieckie Wodociągi wspólnie zmienią oblicze ulicy Staszica. Remont powinien rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Na początku kwietnia informowaliśmy, że w najbliższych latach czeka nas wielka modernizacja torów tramwajowych. W ramach inwestycji Tramwajów Śląskich ma zostać wyremontowanych i zmodernizowanych ponad 100 km torów w całej aglomeracji śląsko-zagłębiowskiej.

To jednak nie koniec zmian, jakie czekają na mieszkańców Sosnowca w najbliższym czasie. Miasto wraz z Tramwajami Śląskimi i Sosnowieckimi Wodociągami planuje remont torowiska i ulicy Staszica. Gmina ma już podpisane porozumienie w tej sprawie.

– Mamy nadzieję, że ten remont poprawi wizerunek i postrzeganie tej części miasta – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Spółka tramwajowa zajmie się wymianą torowiska na odcinku od wiaduktu nad ulicą 3 Maja do ulicy Okrzei (czyli do końca trasy linii nr 24). Jednak zanim Tramwaje Śląskie przystąpią do prac, Sosnowieckie Wodociągi wymienią wodociągi oraz naprawią kanalizację.

Nowe torowisko najprawdopodobniej zostanie wykonane w technologii pływającej szyny, dzięki której tramwaje będą w tym miejscu kursować dużo ciszej niż do tej pory.

Remont torowiska ul. Staszica - fot. komunikacjazbiorowa.flog.pl
Remont torowiska ul. Staszica – fot. komunikacjazbiorowa.flog.pl

Przy okazji wyremontowana zostanie także nawierzchnia. Miasto wspólnie z Sosnowieckimi Wodociągami ułożą nowy asfalt oraz nowy chodnik.

– Wszystkim stronom zależy, aby inwestycje została wykonana jeszcze w tym roku – mówi Arkadiusz Chęciński. – Remont może rozpocząć się jeszcze przed wakacjami – dodaje.

Skomentuj przez Facebook

18 KOMENTARZE

  1. A co z tymi starymi kamienicami już do wyburzenia, gdzie grożą zawaleniem i spadajacymi tynkami. Przystanek autobusowy z ławeczką, a za nim ta kamienica. Młodzież nasza w niebezpieczeństwie. Może by tak najpierw zburzyc , co grozi zawaleniem!!!

  2. „Mamy nadzieję, że ten remont poprawi wizerunek i postrzeganie tej części miasta”
    To jest taki dowcip, prawda? Powiedzcie, że on żartuje.
    Rozpadające się kamienice, krzaki i paskudny parkan wzdłuż ulicy a oni k… myślą, że remont torów poprawi wizerunek.

    • A Ty co sobie myślisz? że od razu wszystko wyremontują? naiwne dziecko jesteś? to jest dopiero pierwszy etap prac rewitalizacyjnych.

      • Nie wiesz, że zawsze znajdą się tacy malkontenci którym wiecznie coś nie pasuje. Najlepiej żeby miasto wyglądało jak za czasów Górskiego. Wtedy przynajmniej mieli by prawdziwe powody do narzekania. Nauczycie się ludzie w koncu doceniać to co macie a nie wiecznie marudzić że czegoś wam brak.

        • Jest potencjał w tych terenach cała ul. Pstrowskiego wyburzyć kilka ruin które tam straszą i faktycznie postawić jakieś bloki. W mojej ocenie od lat nie było tak widocznych zmian w Sosnowcu i działań na różnych frontach a trudno nadrobić kilka dekad. Więc nie narzekać tylko podpowiadać co gdzie można czy potrzeba , może miasto wykorzysta taka wiedzę czy podpowiedzi .

      • Naucz się czytać ze zrozumieniem a potem komentuj. Twierdzenie, że remont torów poprawi wizerunek tej części miast to idiotyzm.
        I proszę, wskaż mi gdzie w tekście jest coś o kolejnych etapach rewitalizacyjnych mających wpływ na „Rozpadające się kamienice, krzaki i paskudny parkan wzdłuż ulicy”.

    • Ja mieszkam w tych ruinach kamienic i kamienice nie należą do UM-Sosnowiec a do kopalń czy spółdzielni za ich du.. wystarczy się wziąć

      • Ja nie wnikam w to kto jest właścicielem. Nawet nie napisałem, że ktoś ma się za coś wziąć. Uznałem jedynie, że mówienie o poprawie wizerunku i postrzeganiu tej części miasta poprzez remont torów jest głupie (łagodnie ujmując). Nawet nowy asfalt niczego nie zmieni, co najwyżej umożliwi szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez „ruiny”.
        Tak naprawdę jedyną zmianą poprawiającą wizerunek okolicy jest remont byłego komisariatu (dobrze, że w końcu ktoś się zaopiekuje tym zabytkowym budynkiem).
        W ten sposób na obu końcach ulicy będzie na co popatrzeć ale pomiędzy jest niestety dramat, którego, jak już napisałem, remont torów nie zmieni.

  3. Rewitalizacja ulicy Staszica w porządku, ale mam obawy czy tzw. „baraki” da się jeszcze rewitalizować. 20 lat temu chodziłem do szkoły podstawowej numer 16 i miałem wielu kolegów i koleżanek którzy mieszkali na barakach. Dziś żaden z nich tam już nie mieszka, wszyscy już dawno gdzieś się przeprowadzili. Pozostali w większości starzy ludzie w starych kamienicach.

    Prawdę mówiąc wolałbym gdyby zburzono to wszystko i od podstaw postawiono kilka nowoczesnych czteropiętrowych bloków, do tego park między „barakami”, a osiedlem Środula na nieużytkach po byłym szybie zamułkowym kopalni Sosnowiec i byłoby naprawdę fajnie. Miejsce ma świetną lokalizację, niedaleko do centrum miasta, blisko hipermarket, szkoła podstawowa i liceum.

    • Popieram. Pętla powinna być w okolicach ulicy Witkiewicza/Pola. Miejsca jest wystarczająco, a tory mogłyby biec od ulicy Okrzei po dawnym śladzie kolei kopalni Sosnowiec.

        • Państwo chyba oszaleli z wprowadzeniem hałaśliwego tramwaju między spokojne osiedle, gdzie popołudniami jest cisza aż przyjemnie

          • Nowe tramwaje już tak nie hałasują jak te stare. 15 jakoś jeździ i jest ok (notabene też ją chcą przedłużyć wgłąb Zagórza). Wszystko kwestia nowoczesnego torowiska. Tramwaj jest potrzebny, nie da się go zastąpić autobusami, bo te objeżdżają Środulę z każdej strony, a tylko 55 jedzie przez środek Osiedla. Trudno to zmienić, bo niezbyt szczęśliwy mamy układ dróg na Środuli.
            Nie wiem czy pani się kiedyś zastanawiała, skąd wzięła się w ogóle ta wolna przestrzeń między blokami Witkiewicza i Pola oraz dlaczego ulica Prusa w kierunki Zagórza jest taka szeroka. Gdy powstawało osiedle planowo miała przebiegać tamtędy dwupasmowa droga biegnąca od wiaduktu na Sielcu (Osiedle Zamkowa), obok dzisiejszej Plejady, następnie pomiędzy ulicami Witkiewicza i Pola, skrzyżowanie z Prusa, dalej ulicą Frankiewicza, skrzyżowanie z DK94, dalej obok ogródków działkowych i dzisiejszego Auchan w kierunku Osiedla Mydlice w Dąbrowie Górniczej. Na Mydlicach również zachował się fragment dwupasmowej drogi który miał biec dalej w kierunku Środuli.
            Szeroka droga pod samymi blokami, właściciele samochodów skakali by z radości. Dziś każda wolna przestrzeń jest wykorzystywana przez samochody pod miejsca postojowe. Na ulicy Pola mieszkańcy parkują na chodnikach, trawnikach, zastawiają śmietniki, tak, że śmieciarka nie może wjechać, a już nie wspominam nawet o parkowaniu na kopertach. Nie będzie tramwaju, to będzie więcej samochodów. Cały ten teren gdzie mogłoby powstać torowisko stanie się parkingiem. Wtedy też ciszy nie będzie, a spalin więcej.

    • Dokładnie! Linia powinna zostać przedłużona do środulskich bloków – albo w rejon Witkiewicza/Pola, jak ktoś tu zaproponował, albo wg starych planów UM – w rejon Wapiennej/Północnej/Grottgera. Tramwaje zyskałyby nowych pasażerów, mieszkańcy zyskaliby dodatkowe połączenie. Podobne przedłużenie bardzo przydałoby się na linii 27 – np. w rejon parku w Kazimierzu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here