Sosnowiecki radny che pójść w ślady Krakowa i proponuje, by w mieście stanął specjalny urzędomat. Urządzenie pozwoli mieszkańcom załatwić sprawy urzędowe bez potrzeby wchodzenia do budynku i bezpośredniego kontaktu z urzędnikami.

Pod koniec czerwca w Krakowie pojawiły się trzy urzędomaty przeznaczone do odbierania dokumentów urzędowych. Nowa usługa InPost Urząd 24 pozwala mieszkańcom w szybki i bezpieczny sposób załatwić sprawę urzędową przy pomocy popularnego paczkomatu.

– To odpowiedź na rosnące obecnie zapotrzebowanie w zakresie bezkontaktowego i wygodnego załatwiania spraw administracyjnych. Takie rozwiązanie w okresie pandemii jest o wiele bezpieczniejsze zarówno dla mieszkańców, jak i dla samych urzędników – podkreśla Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

Urzędomat w Krakowie – fot. UM Kraków
Urzędomat w Krakowie – fot. UM Kraków

Urzędomat stanie też w Sosnowcu?

Radny Damian Żurawski chce, aby takie urządzenie stanęło również w Sosnowcu. Napisał nawet w tej sprawie interpelację. – Urzędomat pozwoli uniknąć kolejki i umożliwi złożenie dokumentów po godzinach pracy urzędu. W dobie pandemii będzie to również najlepsze rozwiązanie dla mieszkańców naszego miasta, którzy nie będą musieli stać po dokumenty w tłumie, ale także dla urzędników, żeby ograniczyć bezpośredni kontakt z mieszkańcami – tłumaczy Damian Żurawski.

W urzędomacie będzie można odbierać dokumenty nie wymagające osobistego potwierdzenia: otrzymać międzynarodowe prawo jazdy, wtórnik karty pojazdu, wtórnik dowodu rejestracyjnego czy tablice rejestracyjne. Paczkomat będzie dla mieszkańców bardzo dużym udogodnieniem, wiele spraw załatwimy nie chodząc do urzędu – dodaje radny.

Jak oceniacie pomysł radnego? Czy urzędomat w Sosnowcu to dobry pomysł?