Przejść podziemne, znajdujące się pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego w Sosnowcu, przejdzie metamorfozę. Miasto podpisało umowę na wykonanie prac, które mają potrwać 14 miesięcy.

Sosnowiec kontynuuje prace, w ramach których, w poprzednich latach wyremontowano blisko ponad połowę przejść podziemnych w mieście. Tym razem odnowione zostanie przejście pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego (znane mieszkańcom również jako rondo im. Gierka).

Mieszkańcy od lat skarżyli się na jego stan, w tym na zalegającą w czasie deszczu wodę oraz śliskie i odpadające ze schodów kafelki. Wkrótce ma się to zmienić. Miasto podpisało umowę z firmą Ambet, która zajmie się wykonaniem prac. Na wykonanie zadania przeznaczonych zostanie ponad 6 mln złotych.

– To był czwarty przetarg na wyłonienie wykonawcy. We wcześniejszych postępowaniach ceny przekraczały nawet 9 milionów złotych. Wykonawca ma 14 miesięcy na wykonanie prac – wyjaśnia Jeremiasz Świerzawski, zastępca prezydenta Sosnowca.

Roboty przy przebudowie przejścia podziemnego, wraz z utworzeniem małego węzła przesiadkowego, obejmują wykonanie nowych posadzek w tunelu i schodów, wraz z wykonaniem zadaszenia schodów. Ważnym elementem będzie montaż platform przystosowanych do przewozu osób z niepełnosprawnościami, w tym na wózkach inwalidzkich. Platformy pojawią się przy schodach wejściowych oraz prowadzących na przystanki tramwajowe.

– Zamontujemy kamery, które zostaną wpięte w system monitoringu miejskiego. Pojawią się również głośniki. Całe przejście kolorystycznie będzie nawiązywało do patrona ronda pod którym jest, czyli Zagłębia Dąbrowskiego – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Podobnie jak w przypadku modernizacji innych przejść dobudowane zostaną fragmenty dróg rowerowych. W tym wypadku mowa o drodze wzdłuż ul. 1 Maja do ul. Małachowskiego, od ul. 1 Maja przez ul. Ostrogórską wraz z przebudową chodnika. To zapewni rowerzystom swobodny dojazd od strony ulicy 1 Maja do centrum miasta. Obok stacji rowerowej zlokalizowanej przy rondzie powstanie nowa zatoka autobusowa.

Warto dodać, że w trakcie przebudowy są już przejścia: pod rondem Czesława Uznańskiego (al. Mireckiego, Stara, Piłsudskiego), przy Parku Sieleckim (3 Maja, Żeromskiego), przy „Plastrach miodu” (3 Maja, Sienkiewicza, Piłsudskiego, Plac Ćwierka) oraz pod rondem im Władysława Szpilmana (przy ulicach Piłsudskiego, Sobieskiego i Kilińskiego).

Skomentuj przez Facebook

7 KOMENTARZE

  1. Miejmy nadzieję, że rozkopią nasyp przy północno-wschodnim wyjściu, przecież to jest jakaś paranoja, aby wychodzić schodami z przejścia podziemnego, a potem schodzić schodami w dół.

    • Założę się, że nie wpadną na to i zapłacą za metry schodów do góry i na dół!
      Logika i oszczędność się nie liczy 🙁

      Najlepiej jest na Piastów z przejściem przy Vitropolu, wychodzą schody w prawo i lewo z których nikt by nie korzystał, gdyby tunel przekopano 3 metry dalej, dokładnie do poziomu ulicy Wysoka! Byłoby chyba o połowę taniej (jak nie lepiej o koszt zadaszenia) i wygodniej dla wszystkich. Nieliczni piesi idący górą użyliby schodów na skarpie aby dojść do tunelu, do Wysokiej.

  2. spytam wprost czy będzie ścieżka rowerowa i rampa pozwalająca swobodnie przejechać rowerem pod rondem? Jesli nie to sobie darujcie te remonty, wywalanie pieniedzy w bloto…Jaworzno ma plan i wizje, my mamy rower miejski a ściezki rowerowe to jakaś kpina…dlaczego my nie mamy Velostrady?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here