We wtorek, 18 czerwca rusza kolejny etap prac związany z budową dwupoziomowego skrzyżowania DK94 z ul. Długosza w Sosnowcu. Na kierowców oznacza to spore utrudnienia.

Zakończyły się już prace związane z wyburzeniami oraz wycinką drzew. Od 18 czerwca kierowcy będą mogli korzystać po jednym pasie ruchu w obu kierunkach. Wyłączone zostaną wewnętrzne pasy drogi na odcinku od wysokości stacji benzynowej Shell (w kierunku Katowic) do około 150 metrów przed samym skrzyżowaniem.

Zwężenie ponownie zacznie się ok. 150 metrów za skrzyżowaniem i skończy tuż przed węzłem pozwalającym na zjazd do centrum Sosnowca. Odcinkowe utrudnienia będą obowiązywały zarówno w kierunku Krakowa, jak i Katowic.

Przebudowa DK94 w Sosnowcu - fot. UM Sosnowiec
Przebudowa DK94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

– Aby jak najdłużej zapewnić przejezdność skrzyżowania z ulicą Długosza, w tym miejscu zwężeń na razie nie będzie. Sygnalizacja świetlna również będzie funkcjonować bez zmian. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez najbliższe trzy tygodnie i związana jest z budową m.in. przejazdów, kontrolą sieci uzbrojenia terenu i wykonaniem platform roboczych do wykonania murów oporowych – informuje sosnowiecki magistrat.

To będzie najdroższa i największa inwestycja drogowa sosnowieckiego samorządu w historii miasta. – W miejscu istniejącego obecnie skrzyżowania powstanie dwupoziomowe z rondem w ciągu ul. Długosza, które będzie przebiegało nad poprowadzoną w wykopie trasą DK94. Zjazd i wjazd pomiędzy drogami będzie zapewniony poprzez system bezkolizyjnych łącznic – tłumaczy Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Projekt przebudowy obejmuje nie tylko skrzyżowania ale również spory fragment dróg. Powstanie 1,3 km nowej DK94 od wysokości stacji benzynowej Shell (jadąc od strony Dąbrowy Górniczej), aż do zjazdu na wiadukt w ciągu ulicy 3 Maja.

Przebudowa DK94 w Sosnowcu - fot. UM Sosnowiec
Przebudowa DK94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Wyremontowany zostanie również 300-metrowy fragment ulicy Długosza, gdzie powstanie także droga rowerowa. Przebudowa obejmuje również budowę ekranów wzdłuż jezdni w obu kierunkach, zarówno w stronę Katowic, jak i Krakowa, co znacznie ograniczy uciążliwy poziom hałasu w tamtym rejonie.

Całość prac zostanie podzielona na trzy etapy, w dwóch ruch będzie odbywał się jedną jezdnią. Trzeci etap budowy zakłada budowę elementu mostowego z ruchem okrężnym. Wówczas, ruch może zostać całkowicie zamknięty. W tym czasie wyznaczone zostaną objazdy.

Przebudowa DK94 w Sosnowcu - fot. UM Sosnowiec
Przebudowa DK94 w Sosnowcu – fot. UM Sosnowiec

Droga krajowa nr 94 jest najlepszą alternatywą dla kierowców całej aglomeracji, którzy wybierają to połączenie z Krakowem zamiast płatnego odcinka autostrady A4. Obecnie, w tym miejscu, zwłaszcza w godzinach szczytu, tworzą się ogromne korki.

Sosnowiec na realizację przebudowy otrzymał  74 mln złotych. – Termin realizacji inwestycji jest ściśle określony i zadanie musi być wykonane do 31 grudnia 2020 roku – podkreśla Rafał Łysy, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego w Sosnowcu.

Skomentuj przez Facebook

5 KOMENTARZE

  1. Fajnie. Ciekawe tylko czy nie okaże się że wydano „grube” miliony tylko po to żeby przesunąć korki w kierunku świateł koło Auchan drodze do Katowic, albo świateł koło „starego” Reala w DG na drodze do Olkusza 😉

  2. Najgłupsza inwestycja drogowa w Polsce. Obog 500m dalej jest węzeł Środula. Jeśli już chcieli zbudować nowy węzeł to z drogą do macro górą i dwoma rądkami na końcach, [z których jedno już jest],
    za jedną czwartą tej ceny.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here