W niedzielę, 9 kwietnia, mogą wystąpić utrudnienia na dąbrowskich drogach w związku z jubileuszowym X Półmaratonem Dąbrowskim W biegu wystartuje ok. 1700 zawodników.

Kierowcy muszą liczyć się z chwilowymi utrudnieniami w ruchu. Trasa biegu odbywać się będzie wzdłuż jezior Pogoria oraz ulicami Dąbrowy Górniczej. W związku z powyższym, dąbrowska policja informuje, że kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami w ruchu pojazdów.

Zmiany i utrudnienia wystąpią w godz.11- 14. Dotyczy to miejsc, które znalazły się na trasie zawodów, czyli: ul. Olimpijska, Broniewskiego, Ujejska, Marianki, Jasna, Malinowe Górki, Siewierska, Olszowa, Cupiała, wiadukt nad torami kolejowymi, Graniczna, Piłsudskiego, Królowej Jadwigi, rondo Merkury. Kierowcy muszą stosować się do poleceń policji i służb porządkowych.

Proponowane objazdy

Z Gołonoga do centrum
Ul. Tysiąclecia dojeżdżamy do ronda, na którym skręcamy w prawo w ul. 11-listopada, dalej jedziemy prosto, aż do skrzyżowania z ul. Katowicką, czyli drogą krajową nr 94, (kierunek Katowice). Z ul. Katowickiej zjeżdżamy do skrzyżowania Alei Róż i Legionów Polskich. Skrzyżowanie to przejeżdżamy prosto, wjeżdżając na ul. Legionów Polskich, a następnie skręcamy w prawo w ul. Górniczą, którą dojeżdżamy do ul. Kościuszki.

Od strony Będzina (ul. Sobieskiego)
Na rondzie w centrum skręcamy w prawo w ul. Kościuszki, następnie w lewo w ul. Górniczą do ul. Legionów Polskich. Dojeżdżamy do skrzyżowania z Aleją Róż (z sygnalizacją świetlną) i skręcamy w lewo, zjeżdżając w dół dojeżdżamy do ronda Alei Róż – Królowej Jadwigi. Pamiętajmy, że jadąc ul. Królowej Jadwigi, a dalej Aleją Piłsudskiego nie będziemy mogli skręcić w lewo, aż do ulicy Morcinka.

Trasa X Półmaratonu Dąbrowskiego

X Półmaraton Dąbrowski

Udział w biegu jest otwarty dla wszystkich osób, które zgłoszą swój start, uiszczą opłatę startową, posiadają aktualne badania lekarskie lub podpiszą formularz o zdolności do udziału w biegu oraz najpóźniej 9 kwietnia ukończą 18 lat. W biegu wystartuje ok. 1700 zawodników.

Półmaraton Dąbrowski - fot. UM Dąbrowa Górnicza

Zawodnicy wystartują o godzinie 11:00 sprzed stadionu w Ujejsce przy ulicy Olimpijskiej. Wzorem lat ubiegłych meta zlokalizowana zostanie przy Hali Widowiskowo-Sportowej ,,Centrum” przy Alei Róż. Trasa liczy ponad 21 kilometrów.

W ramach X Półmaratonu Dąbrowskiego odbędzie się „Bieg Skrzata” czyli bieg dla dzieci i młodzieży. Lekkoatletyczne zmagania dla najmłodszych odbędą się 8 kwietnia w parku Hallera. To jedyna tego typu impreza w Polsce, pod względem liczby uczestników i kategorii wiekowych (od maluchów po licealistów). W ubiegłym roku wystartowało aż 1150 dzieci.

Bieg Skrzata - fot. UM Dąbrowa Górnicza

Dzieci oraz młodzież rywalizować będą w 11 kategoriach wiekowych. Trasa wyścigu liczy w zależności od kategorii wiekowej od 200 m do 1 km. Oprócz biegaczy, rywalizować będą miłośnicy Nordic Walking. Do pokonania będą mieć 5 km, z Pogorii III przed halę.

Woda z kranu na zawodach biegowych

Do zawodów przygotowują się też Dąbrowskie Wodociągi, które już po raz trzeci na trasie instalują punkty poboru wody… z kranu. Możliwe to jest dzięki poprawie jakości wody z kranu. Dzięki temu z powodzeniem zastępuje ona na ważnych zawodach wodę butelkowaną.

Dąbrowskie Wodociągi zapewnią uczestnikom biegu oraz kibicom wodę do picia, która będzie podawana na starcie, w wyznaczonych miejscach na trasie oraz na mecie.

• savalas

to jest jakaś parodia, sport na ulicach. Biegać po lasach, ścieżkach, jeździć rowerach również. Zresztą co to za sport, jak się wdycha sam syf. Połowa to nie powinna startować, bo to łamagi a nie biegacze.

• robo80

przebiegnij Ty Nie łamago półmaraton.. to pogadamy…

• prowokator

Tak sport na ulicach,w miastach. Tym bardziej że lasy są dla zwierząt. A kierowcom odrobinę ruchu nie zaszkodziłoby.Przynajmniej agresję którą epatuje na codzień mogliby w ten sposób wyładować.

• ex

Popieram savalasa. Takie biegi powinni organizować na terenach zielonych, a nie w centrum miasta. Ja w niedzielę będę jechał do pracy na popołudnie, nie samochodem ale autobusem i nie wiem czy dojadę, czy się spóźnię, bo ktoś sobie zawody organizuje na głównych ulicach Dąbrowy.

• gandalf

ja byłam na tym biegu i organizacja jest jedna z lepszych, a biegam sporo, wiec sie orientuje w tym temacie. wszystko sprawnie i miło. polecam wszystkim

• Daniel Tarczyński

swietna trasa i organizacja 🙂 Kazdy rasowy biegacz to potwierdzi 🙂

• secondo

fajnie było, duzo osob, dobry poziom, milo i przyjemnie