W niedzielę, 10 grudnia wprowadzona zostanie zmiana rozkładu jazdy. Na pasażerów czekają spore zmiany.

Wśród zmian, jakie wprowadzone zostaną w grudniu w rozkładzie Kolei Śląskich znajdzie się więcej połączeń połączeń, częstsze połączenia na głównych trasach oraz dostosowanie rozkładu do potrzeb remontów.

Dzięki zwiększeniu pracy eksploatacyjnej możliwe będzie uruchomienie nowych połączeń na kilku liniach. Liczba pociągów zwiększy się m.in. w takich relacjach jak Katowice – Gliwice, Zawiercie – Częstochowa, Katowice – Lubliniec i Katowice – Oświęcim. Te dwie ostatnie linie od nowego rozkładu będą występować jako jedna (S8).

Od nowego rozkładu jazdy pociągi między Katowicami a Gliwicami będą kursować co 20-25 minut w godzinach od 6 do 8 i od 14 do 17, a następnie od godz. 17 do godz. 20 – co pół godziny. Pojawią się również dodatkowe pociągi przyspieszone po godzinie 14 z Katowic do Częstochowy i odwrotnie.

Pociągi będą jeździć częściej również na linii Sosnowiec Główny – Katowice – Tychy Lodowisko (S4). Takt trzydziestominutowy będzie zachowany na tej trasie do godz. 10, a po południu do godz. 20.

Jedną z największych zmian w nowym rozkładzie jazdy stanowi nowa relacja Katowice – Zakopane (S51). Do stolicy polskich Tatr będziemy kursować w okresach szczególnie atrakcyjnych turystycznie, np. w długie weekendy, ferie, wakacje czy Sylwester i święta Bożego Narodzenia.

– Turystów ucieszy z pewnością także informacja, że będziemy kontynuować współpracę z Kolejami Czeskimi. W nowym rozkładzie jazdy więcej pociągów do Bohumina zacznie kurs bezpośrednio z Katowic. Dzięki takiemu rozwiązaniu turyści z aglomeracji śląskiej unikną jednej przesiadki. Trwają również prace związane z wydłużeniem kursów obecnie dojeżdżających do Zwardonia, miałyby one w czasie wakacji kończyć bieg w słowackiej Czadcy – mówi Michał Wawrzaszek, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

W nowym rozkładzie, z myślą o studentach, zmieni się częstotliwość pociągów w relacji Cieszyn – Katowice. Pociągi mają stanowić dobrą alternatywę dla połączeń autobusowych, zwłaszcza pod kątem czasu przejazdu – dzięki temu, że będą to kursy przyspieszone, trasę z Cieszyna do Katowic będzie można pokonać w mniej niż 2 godziny.

Dostosowanie do remontów

– Jak co roku, tak i tym razem do rocznego rozkładu jazdy będą wprowadzane tzw. korekty, które wynikają z prac modernizacyjnych prowadzonych przez zarządcę infrastruktury czyli Polskie Linie Kolejowe. Koleje Śląskie jako przewoźnik muszą się w tym względzie dostosować do zaplanowanych remontów – podkreśla Michał Wawrzaszek.

W rozkładzie jazdy 2017/2018 czeka kilka takich korekt. Główne utrudnienia związane z pracami remontowo-modernizacyjnymi PKP Polskich Linii Kolejowych to m.in.:

  • Ze względu na prace związane z budową przejścia podziemnego na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice na tej stacji nie ma możliwości obsługi osób niepełnosprawnych. Dodatkowo prace spowodują niewielkie utrudnienia, dotyczące zmian godzin w kursowaniu pociągów,
  • Ze względu na kontynuację prac remontowych na odcinku Katowice Ligota – Tychy w okresie od 10 XII do 15 XII nastąpi poważne ograniczenie w bezpośrednich relacjach Sosnowiec Gł./Katowice – Tychy Lodowisko. Na stacji Tychy zostanie zapewniona możliwość przesiadki z i do pociągów linii S5 i S6. Za wybrane pociągi z linii S4 kursujące w skróconych relacjach Sosnowiec Główny/Katowice – Tychy Lodowisko zostanie uruchomiona ZKA.

8 KOMENTARZE

  1. Dobra wiadomość z tymi pociągami przez Zwardoń na Słowację. Może przynajmniej jeden uda się przedłużyć nie tylko do Cadcy, ale także do Ziliny, to byłby cud, miód i orzeszki. Jeżeli natomiast chodzi o nasze podwórko, dalej brakuje pociągów do Olkusza przez Dańdówkę, Strzemieszyce, Sławków. Gdy wyremontują tory Mysłowice-Trzebinia-Kraków tą trasę również powinny przejąć Koleje Śląskie, wtedy obsłużyłyby Jaworzno – ostatnie duże miasto w województwie śląskich gdzie Koleje Śląskie nie kursują.

    • Nie dawno gdzieś pisano, że Jaworzno stara się o przystanek kolejowy na Jęzorze obok Outleta 🙂
      Dziwne, że nie S-c 😀
      Przy dobrym skomunikowaniu z przystankami PKMu i ścieżkami rowerowymi (miejskie rower) to by ułatwiło podróże na Kraków – po wyremontowaniu oczywiście torów!
      A co do Żiliny, to z Cadcy jeżdżą czeskie Pindole za 4Euro przy zakupie u konduktora 🙂 także byle ten poranny z Zawiercia przedłużyli do Cadcy to mamy całą Słowację dostępną na łyk’end i wakacje!!

      • Jaworzno chciało przystanek na Jęzorze? Nieeee, im chyba chodziło o przystanek na Długoszynie. Aktualnie jest tam tylko posterunek odgałęźny, ale w okolicy trochę domków się pobudowało, więc może będą się starać o jakiś przystanek, tylko po co skoro pociągów jak na lekarstwo. Dopóki między Katowicami, a Krakowem nie będzie pociągów co godzinę, to budowa nowego przystanku nie ma sensu.
        Na Jęzorze też by się przystanek przydał, najlepiej w okolicy Lotosa, z dobrym dojściem z jednej strony do centrum handlowego, a z drugiej w kierunku domków przy Orląt Lwowskich.

        • Artykuł był albo z GW albo z DZ – z serii „zapłać a zobaczysz wszystkie reklamy” i tak pisało w czołówce. Może w pełnym brzmieniu było inaczej 😀

    • Ja miałem przyjemność parę razy korzystać w wakacje z pociągu do Bohumina w CR (i dalej vlakem Ceskych Drah na Brno). Mam nadzieję, że nie wyrzucą tego połączenia, bo z Bohumina mamy dostępne niemal całe Czechy, a u nich podróż koleją i komunikacją miejską to bajka, w ogóle nie opłaca się tam brać samochodu :-). Alternatywą jest tylko Polski Bus (zaleta – duża szybkość), jednak z nim bywa różnie (spóźnienia, brak możliwości zakupu biletu u kierowcy itp). Cieszę się, że wreszcie uruchomiono pociągi do Cieszyna, podróż busikiem z większym bagażem to była jakaś masakra, a z Czeskiego Cieszyna również jest wiele wygodnych pociągów na Pragę i Żylinę…

      • Tyle, że chyba polskie pociągi dojeżdżają do tego malutkiego dworca w polskim Cieszynie?
        A z niego spory kawałek z bagażem przez górę do dużego dworca po czeskiej stronie.
        Był chyba taki okres, że z Czechowic kursował pociąg do czeskiego dworca?
        Ale jak uruchomią po latach Czadcę to nie warto będzie się Cieszynem przejmować bo na Czechy lepszy Bohumin 🙂

  2. Też tak macie czytelnicy, że zostawiacie zwykły komentarz i nie jest on publikowany, tylko opatrzony dopiskiem „Twój komentarz czeka na moderację” i nikt tego nie moderuje?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here