Do połowy 2020 roku na tory Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii powinno wyjechać 10 nowych jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych nowych tramwajów, kupionych przez Tramwaje Śląskie.

Tramwaje Śląskie podpisały umowę na dostawę dziesięciu nowych tramwajów. Dostarczy je Modertrans Poznań. Umowa warta jest ponad 30 mln zł.

Podpisana umowa zakłada zakup 10 nowych tramwajów jednoczłonowych (osiem jednokierunkowych i dwa dwukierunkowe), częściowo niskopodłogowych, o długości powyżej 13,5 m. Prawo opcji w tym przetargu obejmuje do pięciu kolejnych tramwajów jednoczłonowych, jednokierunkowych.

– To zamówienie jest kolejnym krokiem w prowadzonym przez Tramwaje Śląskie od kilku lat procesie wymiany taboru. Wprawdzie nie jest duże i obejmuje krótkie, kilkunastometrowe wagony, jednak mamy i takie potrzeby taborowe. Nie wszędzie bowiem potrzebny jest wieloczłonowy, kilkudziesięciometrowy tramwaj. Są linie, jak 38 w Bytomiu, czy 24 w Sosnowcu, gdzie lepiej sprawdzi się wagon krótki – wyjaśnia Bolesław Knapik, prezes Tramwajów Śląskich.

Nowe tramwaje bazują na konstrukcji istniejących już pojazdów Moderus Gamma. Będą to wagony prawie w 50 proc. niskopodłogowe, wsparte na nowoczesnych wózkach trakcyjnych. Będą one również wyposażone w klimatyzację dla pasażerów i ładowarki USB.

W najbliższym czasie tramwajowa spółka za ponad 242 mln zł zamówi też wagony wieloczłonowe. Będzie ich co najmniej 35. – Jesteśmy na ostatniej prostej przed ogłoszeniem wyników tego przetargu. Jestem przekonany, że stanie się to jeszcze w marcu – zapowiada prezes Bolesław Knapik.

PRZECZYTAJ TAKŻE:

Czy Sosnowiec i Katowice połączy nowa linia tramwajowa?

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. Jak ma na 24 jeździć to może by coś z końcówką tej linii zrobili? Ale nie renowacja trójkąta i pani z chorągiewką jak przed karetą :] tylko pętla!

    • 24 powinna być przedłużona w głąb Środuli i kończyć normalną pętlą pomiędzy blokami. Trójkątowanie też ma swój urok i jest niezłą atrakcją dla tramwajowych maniaków z całej Europy, jednak to nie Lizbona i czysto turystyczny tram 28, wlokący się pomiędzy domami (podczas gdy zwykli ludzie mają tam metro). Kiedyś nie można było tego zrobić ze względu na linię kolejową koło dawnej „szesnastki”. Jednak linii nie ma już od lat, aż się prosi o dobudowę kilometra torów, przy okazji można by było tam poprawić drogę i zlikwidować „skocznię”.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here