Na początku października ruszyła nowa kampania promocyjna stolicy Zagłębia Dąbrowskiego „Sosnowiec – dzieje się nie od dziś”. Wiemy, ile kosztowała.

2 października, o czym pisaliśmy już na początku tygodnia, wystartowała wystartowała nowa kampania promocyjna „Sosnowiec – dzieje się nie od dziś”. Hasło to nawiązuje do niedawnych obchodów 115-lecia miasta. Prezentuje także największe atrakcje i atuty stolicy Zagłębia Dąbrowskiego.

Spoty w telewizji

Miasto przygotowało specjalny 30-sekundowy spot, który prezentowany jest w kilkudziesięciu stacjach telewizyjnych, m.in. w TVN24, Puls 2, Discovery, Eleven Sport, TVN Style, Fox, Planete+, Ale Kino, HGTV, TLC i Comedy Central. W sumie blisko 400 emisji.

– W krótkim czasie chcemy przekazać, jak wiele dzieje się w naszym mieście. Jednym tchem, w skróconej formie, pokazujemy, że w Sosnowcu nie można się nudzić. Imprezy, wydarzenia, miejsca rekreacji i wypoczynku – taki jest nasz Sosnowiec – zaznacza prezydent Arkadiusz Chęciński.

Kampania w internecie

Kampania obejmuje także internet. 3-minutowa wersja spotu jest dostępna na YouTube oraz w mediach społecznościowych.

– Mieszkańcy coraz częściej mówią, że w Sosnowcu dzieje się tak wiele, że trudno nadążyć. Cieszy mnie to tym bardziej, że jeszcze nie tak dawno słyszałem, że jest odwrotnie. Spot ma zachęcić do zainteresowania się Sosnowcem. Mamy wspaniałe jednostki kultury, miejsca gdzie możemy spędzać wolny czas na różne sposoby i dlatego na to położyliśmy nacisk – mówi prezydent miasta.

Foldery i ulotki

To jednak nie wszystko. Wydano również specjalne ulotki i foldery. W informatorze znalazło się 47 punktów tzw. pakietu mieszkańca i przedsiębiorcy.

– To są rzeczy, które nie dzieją się od dzisiaj czy wczoraj, ale zgodnie z naszym sloganem „dzieją się nie od dziś”. Niektóre zostały wzmocnione, zmienione, ale są to rzeczy, które wprowadzamy w naszym mieście od 3 lat – przyznaje prezydent Sosnowca.

Wspomniany pakiet mieszkańca dostępny jest w wersjach elektronicznej oraz papierowej, rozdawanej m.in. w miejskich jednostkach. Ma być też kolportowany przy okazji miejskich imprez oraz w prasie lokalnej i regionalnej.

Kampania promocyjna Sosnowca - fot. UM Sosnowiec
Kampania promocyjna Sosnowca – fot. UM Sosnowiec

„Budują dla Was”

Przy okazji ruszyła kolejna edycja akcji „Budujemy dla Was”. – Wiemy, że remonty, choć są bardzo potrzebne, to jednak potrafią napsuć krwi mieszkańcom. W miejscach, gdzie rozpoczynają się prace, ustawiamy tablice z informacją, do kiedy potrwają utrudnienia. Wydajemy także specjalne ulotki – kończy prezydent Chęciński.

W Sosnowcu startuje nowy program, czyli „Lokal na biznes”

Ile to wszystko kosztowało?

Całkowity koszt rozpoczynającej się kampanii wynosi 140 tys. zł. Wartość ta obejmuje produkcję trzyminutowego filmu oraz krótszego spotu, emisje, reklamę prasową, foldery, ulotki oraz promocję w mediach społecznościowych.