PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec. Koszt inwestycji to 190 mln złotych. Dzięki niej ma być szybciej i bezpieczniej.

PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony Zagłębia za 40 mln zł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Dzięki tej inwestycji pociągi pasażerskie i towarowe pojadą nawet dwukrotnie szybciej. Podróżni zyskają wygodniejsze przystanki i stacje. Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych. Poza przystankami, na tej trasie, wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycje na linii nr 62 z Tunelu do Sosnowca, pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych.

Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, już w latach 2016 – 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. W Zagłębiu wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.

Zadania realizowane są w ramach projektu:„ Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, szacowanego prawie na 295 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2020 roku. Inwestycje finansowane są z budżetu państwa.