PKP Polskie Linie Kolejowe prowadzą inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec. Koszt inwestycji to 190 mln złotych. Dzięki niej ma być szybciej i bezpieczniej.

PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony Zagłębia za 40 mln zł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.

Dzięki tej inwestycji pociągi pasażerskie i towarowe pojadą nawet dwukrotnie szybciej. Podróżni zyskają wygodniejsze przystanki i stacje. Będzie bezpieczniej na przejazdach kolejowo-drogowych. Poza przystankami, na tej trasie, wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

Inwestycje na linii nr 62 z Tunelu do Sosnowca, pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych.

Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, już w latach 2016 – 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. W Zagłębiu wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.

Zadania realizowane są w ramach projektu:„ Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, szacowanego prawie na 295 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2020 roku. Inwestycje finansowane są z budżetu państwa.

Skomentuj przez Facebook

4 KOMENTARZE

  1. Koło kas na Głównym znowu brynole zabryniczni zalegają!! Długi czas był spokój ze smrodem! Kolce jak na gołębie może by tam zastosować?

  2. Niski poziom tego artykułu. To „Na Zagłębiu…” mówi samo za siebie. Ogólnie odnoszę wrażenie, że dla autora Śląsk i Zagłębie Dąbrowskie to jest to samo.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here