15 października weszła w życie kolejna korekta rozkładu jazdy pociągów Kolei Śląskich. Nowy rozkład obowiązywać będzie do 9 grudnia.

Niedzielna korekta rozkładu jazdy związana jest z remontami torów w całym kraju. Część składów będzie miała nowe godziny przyjazdów i odjazdów. Zmiany zapewnić mają utrzymanie płynnego ruchu pociągów i przyjętych w rozkładzie czasów przejazdu.

Jest to ostatnia korekta rozkładu jazdy spośród pięciu zaplanowanych przez zarządcę infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe. Zmiany będą obowiązywać do 9 grudnia. Wówczas na kilku liniach planowane jest zwiększenie liczby pociągów.

W nowym rozkładzie jazdy z największymi utrudnieniami będą się musieli liczyć pasażerowie linii S4 (Sosnowiec Główny – Tychy Lodowisko), S5 (Katowice – Bielsko-Białą – Zwardoń) i S6 (Katowice – Wisła Głębce), gdzie ze względu na prace modernizacyjne na odcinku Katowice Ligota – Tychy Mąkołowiec w terminach od 2 do 10 listopada oraz od 1 do 9 grudnia część pociągów będzie kursować w skróconej relacji.

Za pociągi na pominiętych odcinkach zostanie zapewniona zastępcza komunikacja autobusowa lub możliwość przesiadki na inne pociągi na stacji Tychy.

Ponadto, na pasażerów czekają utrudnienia na linii S6 (Katowice – Wisła Głębce), gdzie kontynuowane będą prace pomiędzy stacjami Wisła Obłaziec a Wisła Głębce oraz na linii S72 (Rybnik – Pszczyna – Bielsko-Biała), gdzie wybrane pociągi będą kursować w skróconej relacji, z wyłączeniem odcinka Pszczyna – Bielsko Biała Główna.

Uwzględniając wnioski pasażerów Koleje Śląskie wprowadziły do oferty nowe pociągi, w tym dodatkowy pociąg relacji Sosnowiec-Gliwice oraz lepsze dopasowanie godzin kursowania nocnego pociągu z Częstochowy. Nowa para pociągów zostanie także uruchomiona w relacji Katowice – Oświęcim – Katowice.

Skomentuj przez Facebook

6 KOMENTARZE

  1. Patrząc pod kątem Zagłębia…
    Prowadzono niedawno rewitalizację torowiska w Sosnowcu na linii Katowice-Olkusz. Dlaczego na tej trasie nie kursują pociągi Kolei Śląskich, tylko trzeba tłuc się zatłoczonymi busami? Ta trasa to przecież gwarantowana ilość pasażerów.
    Kolejne torowisko które przeszło remont to Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Jaworzno Szczakowa. Dlaczego tam nie kursują Koleje Śląskie, np. na trasie Częstochowa – Szczakowa – Trzebinia?
    Zawsze podkreślano, że fatalny stan infrastruktury, powoduje, że pociągi jeżdżą wolno i nie są konkurencją dla busów. Teraz tory wyremontowano, a mimo to pociągów dalej nie ma…

    • No właśnie!
      Choćby co godzinę jakiś mały szynobus na trasie do Tunelu/Kozłowa
      i analogicznie Częstochowa (Ząbkowice)—>Kraków(Szczakowa, Trzebinia)

      może jak w końcu zrobią tory na lotnisko to ktoś pomyśli i linia do Krakowa przez Maczki odżyje?

      PS
      ta kolej na lotnisko to ma taki priorytet jak przedłużenie 15-tki na Zagórzu :/

      • Na lotnisko:
        1. Tychy-Katowice-Sosnowiec-Będzin-Dąbrowa Górnicza-Łazy-Siewierz-Pyrzowice-Miasteczko Śląskie-Kalety-Lubliniec.
        2. Gliwice-Zabrze Północ-Bytom Karb-Tarnowskie Góry-Pyrzowice-Siewierz-Zawiercie-Myszków-Częstochowa.

        • Ta pierwsza linia to wychodzi trochę jak odwrócona litera „S”. Jak jeszcze przez to „S” puścimy sobie autostradę z północy na południe, dwie kreski jak przejdą, to wtedy wyjdziemy z kryzysu „$” 😉

        • ale myślę, że linia Kraków-Trzebinia-Maczki-Ząbkowice-lotnisko też ma sens :]

          a jeszcze większy trasą: Szczakowa-Maczki-Porąbka-Dańdówka-Południowy 😀

      • Taki szynobus mógłby chociaż spinać nasze lokalne dzielnice regionu: Dąbrowę, Będzin, Sosnowiec Główny, Południowy, Kazimierz, Maczki i Szczakową, Strzemieszyce i Ząbkowice. W dalszej kolejności można by wreszcie połączyć np. Czeladź i Wojkowice z resztą świata kolejowego, budując przy okazji linię do lotniska po śladzie dawnych linii towarowych. Są nasypy, nie trzeba wykupywać terenów. Ale o czym my tu marzymy, skoro włodarze nie potrafią wykorzystać tego, co jest. Bo po co się wysilać, łatwiej zlikwidować i puścić autobus, stojący w korkach, które z każdym rokiem są coraz większe. Zresztą, nawet Katowice i Siemianowice od lat nie mogą wywalczyć jakiegoś szybkiego połączenia przez Dąbrówkę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here