Dwupoziomowe skrzyżowanie na DK94 przy Makro w Sosnowcu coraz bardziej realne. Miasto otrzymało dofinansowanie na rozbudowę i przebudowę skrzyżowania.

W rozstrzygniętym właśnie konkursie miasta na prawach powiatu ubiegały się o dofinansowanie unijne na inwestycje drogowe. Do podziału było 2,15 mld zł. Cała kwota została rozdysponowana. 16 miast zrealizuje kluczowe dla swojego rozwoju inwestycje drogowe. Środki na ten cel trafią z unijnego Programu Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Od dłuższego czasu mieszkańcy wnioskowali o przebudowę skrzyżowania DK94 z ulicą Długosza, które według nich jest jednym z najbardziej problematycznych miejsc w całym mieście, a nawet regionie. To tutaj w godzinach szczytu tworzą się spore korki.

Rozwiązaniem problemu ma być budowa dwupoziomowego skrzyżowania. Projekt zakłada poprowadzenie DK94 górą, a przejazd dla kierowców od Długosza dołem.

Wartość inwestycji szacowana jest na ok. 89 mln złotych. Sosnowiec wnioskował o przyznanie na ten cel dofinansowania w wysokości 74 milionów. Ostatecznie miasto otrzymało 23,5 mln złotych.

– Wnioskowaliśmy o więcej, ale to i tak spory sukces i jasny sygnał do dalszej pracy – komentuje Łukasz Litewka, sosnowiecki radny.

  • Karol Winiarski

    Niestety, Pan radny Litewka się myli. To nie jest sukces, ponieważ będziemy musieli zapłacić 50 mln zł. więcej niż się spodziewaliśmy. Tym samym nie będziemy mogli zrealizować wielu innych przedsięwzięć, które są miastu niesłychanie potrzebne. Nie rozumiem, dlaczego jedna z najbardziej uczęszczanych dróg w Polsce nie uzyskała większej ilości punktów, co gwarantowałoby otrzymanie pełnego możliwego dofinansowania – wszystkie projekty, które dostały minimum 60 punktów (Sosnowiec dostał 59), dostaną wsparcie na poziomie 85% wartości inwestycji.

  • :-(

    Sosnowiec tradycyjnie został wydymany, tym razem na 50 mln. Kolejny raz pokazano Zagłębiu, gdzie jego miejsce, a radni się jeszcze cieszą z ochłapów i okruszków z pańskiego stołu. A co było na pańskim stole? Na przykład Katowice wymyśliły sobie za znacznie większą kwotę tramwajek do lasu dla grzybiarzy, saren i bażantów, choć są w regionie (i w samych Katowicach) miejsca, gdzie taki środek lokomocji znacznie bardziej by się przydał. A dla Sosnowca pieniążków brakło…

  • ola

    Porażka. Tak niskie dofinansowanie dla tak potrzebnego wiaduktu? Będą przecież z niego korzystać nie tylko mieszkańcy Sosnowca, ale także Dąbrowy Górniczej czy Olkusza. Teraz pewnie braknie im pieniędzy na przejście podziemne zamiast świateł na Środuli i korki przesuną się tylko kawałek dalej.

    • :-(

      Nie tylko Sosnowca, Dąbrowy i Olkusza. Sądząc po rejestracjach, z trasy DK94 korzysta również sporo hanysów jadących do Krakowa i dalej na wschód oraz kierowców z wielu innych miast, w tym TIRów dowożących towar w rejon huty lub chcących po prostu ominąć płatną A4 czy dostać się do S1. Nie tylko owo skrzyżowanie, ale cały sosnowiecki odcinek DK94 wymaga pilnego remontu z dobudową dodatkowego pasa, hanysy z Katowic muszą pojąć, że trasa ta jest bardzo ważna nie tylko dla Zagłębia ale i całej południowej Polski.