Urząd Marszałkowski w Katowicach opublikował listę wniosków, które otrzymały dofinansowanie. Wśród projektów, które zostaną dofinansowane znalazły się projekty zgłoszone przez Sosnowiec.

Kolejne ogromne środki płyną do Sosnowca. Miasto otrzymało 21,7 mln zł na II etap budowy i rozbudowy małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych. Cały projekt wyceniany jest na 26,5 mln zł.

– To dla nas ważna wiadomość i potwierdzenie, że ciężka praca jest wynagradzana. Dzięki tym funduszom uda nam się wyremontować pięć kolejnych przejść podziemnych, wybudować 12 stacji rowerowych i kilka kilometrów dróg rowerowych – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.

Dotychczas, w mieście przebudowano blisko połowę ze wszystkich przejść podziemnych, w tym m.in. przy ul. 3 Maja (obok poczty oraz przy Ślimaku), przy ulicy Narutowicza (przy ściance wspinaczkowej „Poziom 450” i przy „Okrąglaku”) czy przy ulicy Piłsudskiego.

– W ramach drugiego etapu przebudujemy trzy przejścia podziemne. Pierwsze znajduje się w rejonie Placu Ćwierka i popularnych „plastrów miodu” (ul. 3 Maja na skrzyżowaniu z ul. Piłsudskiego ) oraz przejście po drugiej stronie wiaduktu kolejowego czyli na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Sobieskiego – wylicza prezydent Chęciński. – Trzecie wytypowane do remontu przejście znajduje się pod rondem Zagłębia Dąbrowskiego (ul. Ostrogórska, Sienkiewicza, 1 Maja, Małachowskiego). Kolejne znajduje się przy Parku Sieleckim (3 Maja), a piąte na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego, al. Mireckiego i ul. Starej (Rondo Czesława Uznańskiego) – dodaje.

Zakres prac w poszczególnych przejściach podziemnych różni się od siebie i zależy od możliwości architektonicznych. Wszystkie przejścia będą objęte nadzorem kamer monitoringu miejskiego, a także zostaną wyposażone w urządzenia umożliwiające osobom niepełnosprawnym korzystanie z przejścia. W dwóch z nich pojawią się nowe toalety publiczne (przy parku Sieleckim oraz przy rondzie Zagłębia Dąbrowskiego).

W ramach pozyskanego dofinansowania rozbudowany zostanie także Sosnowiecki Rower Miejski. Do obecnych 9 stacji, w których jest 130 rowerów, dołączy 12 kolejnych ze 130 rowerami. Nowe stacje powstaną: przy ul. 3 Maja (rejon przejścia podziemnego przy Parku Sieleckim), ul. Gospodarczej (w rejonie parafii pw. Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny), ul. Orlej (w rejonie skrzyżowania z ulicą Nowopogońską i Staropogońską) oraz ul. Będzińskiej (w rejonie Wydziału Nauk o Ziemi).

Nowe stacje pojawią się również przy ul. Mościckiego (w rejonie budynku Urzędu Miejskiego, alternatywnie przy dworcu autobusowym), ul. Blachnickiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Braci Mieroszewskich), ul. 3 Maja (w rejonie Dworca PKP), ul. Andersa (w rejonie skrzyżowania z ulicą 11 Listopada), ul. Piłsudskiego (w rejonie skrzyżowania z ulicą Sobieskiego), ul. Braci Mieroszewskich (w rejonie skrzyżowania z ulicą Dmowskiego), ul. Kresowej (w okolicy Stadionu Ludowego) oraz przy rondzie im. Jana Pawła II (w rejonie skrzyżowania ul. 11 Listopada z ul. Zaruskiego).

Ponadto, miasto pozyskało fundusze na budowę ok. 4 km dróg rowerowych. Dokumenty złożone przez sosnowieckich urzędników uzyskały najwyższą ocenę spośród wszystkich wniosków.

Skomentuj przez Facebook

5 KOMENTARZE

  1. A propos ulicy Narutowicza, tam stoi wiata gdzie teoretycznie powinno się zostawiać rower. Problem w tym, że od początku nie było tam stojaków do których można ten rower przypiąć. Typowa fuszerka Chęcińskiego, powiedzieć, że zrobione i mieć to w d…

  2. Zróbcie coś z wielką kałużą wody i błota za Naftową na ścieżce rowerowej przy rzece i ruinie dawnego Dudy. Przejechać nie idzie.

  3. Na tak duże miasto nie są to astronomiczne środki bo potrzeby są dużo większe a i wskazywane zadania nie są pierwszej potrzeby.Informację odbieram jako typowy zabieg piarowy mówiący że robi się dużo i z pomysłem a aż tak dobrze nie jest bo do 0,5%budżetu miasta dokładają nam 2% i otrzymujemy informację o dużej dotacji i sukcesie. Czy to taki duży sukces?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here