Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pyta mieszkańców o funkcjonowanie autobusów na lotnisko. Na uwagi dotyczące działania linii na lotnisko w Pyrzowicach czeka do końca listopada.

Za nami pierwsze dni funkcjonowania autobusu na lotnisko. We wtorek, 13 listopada zostały uruchomione ekspresowe linie autobusowe do Pyrzowic. Dzięki nim, pasażerowie dojadą do lotniska bezpośrednio z: Katowic, Gliwic, Zabrza, Bytomia, Piekar Śląskich, Sosnowca oraz z Będzina.

Linia cieszy się sporym zainteresowaniem ze strony mieszkańców, ale nie zabrakło także pierwszych wniosków i sugestii dotyczących ewentualnych zmian. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pyta ich o funkcjonowanie autobusów na lotnisko. Na sugestie czeka do końca tego miesiąca.

– Nawet najgłębsze analizy nie mogą się równać z praktycznym doświadczeniem, jakie posiadają osoby podróżujące często komunikacją miejską i naszymi nowymi liniami lotniskowymi – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Stąd decyzja, aby zaprosić podróżnych do konsultacji i sprawić, aby oni również mieli wpływ na sposób kursowania linii lotniskowych – dodaje.

Autobusem na lotnisko

Autobusy kursują z częstotliwością od pół do półtorej godziny. Do przejazdu autobusem na lotnisko upoważniają bilety dobowe za 14 zł (lub ulgowe za 7 zł) oraz bilety długookresowe na 30 lub 90 dni. Z kolei dzieci i młodzież do 16. roku życia oraz seniorzy, którzy ukończyli 70 lat – podróżują nimi bezpłatnie.

Autobusy linii lotniskowych zatrzymują się w Gliwicach, Zabrzu, Bytomiu, Piekarach Śląskich, Katowicach, Sosnowcu oraz Będzinie. Specjalna, nocna linia, dojeżdża także z Tychów. Jedną z uwag, jaka pojawia się od momentu uruchomienia linii lotniskowej jest fakt pominięcia Dąbrowy Górniczej na trasie przejazdu autobusu.

– Dlaczego uwzględniono Sosnowiec i Będzin, a pominięto Dąbrowę Górniczą? My też liczyliśmy na dobrze skomunikowane połączenie na lotnisko – przyznają rozczarowani mieszkańcy dębowego miasta.

Przedstawiciele GZM przypominają, że przystanki dla autobusów zostały zlokalizowane w łatwo dostępnych dla pasażerów miejscach, aby mogli w wygodny sposób przesiąść się do nich w sytuacji, gdy linia nie przejeżdża bezpośrednio przez ich miasto lub gminę. Istotnym czynnikiem był również czas przejazdu, aby podróżni mogli jak najszybciej dotrzeć na lotnisko.

Nie wykluczają oni jednak zmian dotyczących tras przejazdu autobusów. – Metropolia jest otwarta na opinie pasażerów, które pomogłyby usprawnić i poprawić funkcjonowanie linii lotniskowych. Dlatego też wszystkie osoby, które pragną zaproponować zmiany dotyczące czasu kursowania autobusów na lotnisko, mogą to zrobić w dniach 16-30 listopada – podkreślają przedstawiciele GZM.

Opinie i sugestie można nadsyłać na adres mailowy jedziemy@metropoliagzm.pl. Można je także przynieść osobiście lub przesłać pocztą do siedziby Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Po dokonaniu szczegółowej analizy zgłoszonych uwag, rozkłady jazdy zostaną opracowane i zmodyfikowane z uwzględnieniem merytorycznie uzasadnionych zmian. Nowe rozkłady jazdy metropolia planuje wprowadzić na początku 2019 roku.

Skomentuj przez Facebook

3 KOMENTARZE

  1. Pierwsza uwaga: dlaczego AP3 bezpośrednio do Katowic jeździ przez całą dobę, a AP2 przez Zagłębie tylko w ciągu dnia? Mieszkańcy naszego regionu nie korzystają z nocnych połączeń lotniczych? Przecież w nocy trudniej jest dotrzeć własnie np. z Dąbrowy Górniczej do Katowic, więc to nocne połączenie powinno obsługiwać większy teren. Co to za atrakcja cofać się np. o 2 w nocy z Katowic do Będzina? Powinno być AP2 całodobowe, AP3 jako linia dzienna.
    A w ogóle to powinna być zwykła linia miejska (przyśpieszona) jak dawne 885, kursująca przez Sosnowiec Dworzec co godzinę i ekspresowa AP3 właśnie ze specjalną taryfą, tylko dla podróży „lotniskowych”. Pasażerowie sami wybraliby, które połączenie wolą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here